چهل نکته ي ناب از سيره
دراين ايام درگذشت فخر کائنات،‌ رسول اعظم، خاتم‌النبيين حضرت محمدبن عبدالله چهل نکته ي ناب از سيره ي آن حضرت را تقديم ارادتمندان ساحت قدسي نبي عظيم‌الشان اسلام مي كنيم.
1- دائماً متفکر بود. 2- اکثر اوقات ساکت بود.3- خلقش نرم بود. 4- کسي را تحقير نمي‌‌کرد. 5- دنيا و ناملايمات هرگز او را به خشم نمي‌آورد.

چهل نکته ي ناب از سيره
در آستانه سالروز ميلاد فخر کائنات،‌ رسول اعظم، خاتم‌النبيين حضرت محمدبن عبدالله چهل نکته ي ناب از سيره ي آن حضرت را تقديم ارادتمندان ساحت قدسي نبي عظيم‌الشان اسلام مي كنيم.
1- دائماً متفکر بود. 2- اکثر اوقات ساکت بود.3- خلقش نرم بود. 4- کسي را تحقير نمي‌‌کرد. 5- دنيا و ناملايمات هرگز او را به خشم نمي‌آورد. 6- حقي پايمال مي‌شد از شدت خشم کسي او را نمي‌‌شناخت تا اينکه حق را ياري کند7- هنگام اشاره به تمام دست اشاره مي‌فرمود. 8- وقتي خوشحال مي‌شد چشمها را به ‌هم مي‌نهاد. 9- بيشتر خنده‌هاي آن حضرت تبسم بود. 10- مي‌فرمود حاجت کساني که به من دسترسي ندارند را ابلاغ کنيد. 11- هر کس را به مقدار فضيلتي که در دين داشت احترام مي‌کرد. 12- با مردم انس مي‌گرفت و آنان را از خود دور نمي‌کرد. 13- در همه امور اعتدال داشته و افراط و تفريط نمي‌کرد. 14- زبان خويش را از بيان سخنان غيرضروري کنترل مي‌کرد. 15- در انجام وظيفه به هيچ وجه کوتاهي نمي‌کرد. 16- بافضيلت‌ترين فرد نزد پيامبر خيرخواه‌ترين آنان براي مردم بود. 17- پيامبر در هيچ محفل و انجمني نمي‌نشست و برنمي‌خاست جز آنکه به ياد خدا باشد.18 - در مجالس جايگاه خاص براي خود برنمي‌گزيد.19 - هنگامي که بر جمعي وارد مي‌شد در جاي خالي مي‌‌نشست و به ياران خويش دستور مي‌داد اين گونه عمل کنند.
20- هر کس براي رفع نياز رجوع مي‌کرد نيازش را برآورده مي‌کرد يا با کلام دلنشين آن حضرت قانع مي‌شد. 21- رفتار پيامبر آنقدر نرم بود که مردم او را همچون پدري دلسوز و مهربان مي‌دانستند و حق همه مردم نزد آن بزرگوار يکسان بود. 22- مجلسش مجلس بردباري، حيا، صدق و امانت بود.23- عيب‌جو نبود و از کسي هم تعريف زياد نمي‌کرد.
24- پيامبر نفس خود را از سه چيز پرهيز مي‌داد جدال، پرحرفي و سخنان غيرضروري. 25- هرگز کسي را سرزنش نمي‌کرد. 26- در پي لغزش‌هاي مردم نبود. 27- سخن نمي‌گفت مگر در جايي که اميد ثواب در آن وجود داشت. 28- سخن کسي را قطع نمي‌کرد مگر اين که از حد متعارف تجاوز مي‌کرد. 29- به آرامي و متانت گام برمي‌داشت. 30- کلامش مختصر، جامع، آرام و شمرده بود و آهنگ صدايش از همه مردم زيباتر بود. 31- رسول خدا (ص) شجاع‌ترين، بهترين و سخاوتمندترين مردم بود.32- پيامبر در تمام حالات و در برابر همه مشکلات شکيبا بود.33- پيامبر بر روي زمين مي‌نشست و غذا مي‌خورد.34- با دست خويش کفش خود را وصله مي‌زد و جامه خود را با دست خود مي‌دوخت.35- آنقدر از ترس خدا مي‌گريست که جاي نماز آن حضرت نمناک مي‌‌شد.36- هر روز هفتاد بار استغفار مي‌کرد.37- لحظه‌اي از عمر بابرکت خويش را بيهوده نمي‌گذرانيد. 38- ديرتر از همه مردم به خشم مي‌‌آمد و زودتر از همه راضي مي‌گشت. 39- با ثروتمندان و تهيدستان يکسان دست مي‌داد و مصافحه مي‌کرد وقتي به کسي دست مي‌داد بيش از او دست خويش را باز نمي‌کشيد.40- با مردم شوخي مي‌کرد تا مردم را خوشحال سازد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها : مقاله,

موضوع :
«مقالات» ,  ,